Barn- och utbildning

Utemiljön på förskolan Svalan

Skickades in: 2018-08-07

Hur går det med upprustningen av utemiljön på förskolan Svalan i Norrhult? Det ser fortfarande detsamma ut som i april, inget har åtgärdats och det ser anskrämligt ut på många håll. Staketen som skulle påbörjas lyser med sin frånvaro trots att god möjlighet till upprustning kunde skett under de veckor förskolan varit stängd nu under semestern. När ska det sluta snackas och börja hända saker istället? Nu är barnen tillbaka...

Svarade: 2018-08-13

Uppvidingehus har gjort en besiktning av alla lekredskap som är under kommunal regi. Vi har en del som ska åtgärdas och som Uppvidingehus vet om och ska ta tag i. Bland annat ska lekställningen på framsidan åtgärdas och sand ska fyllas på. Det har dock varit semestertider även för Uppvidingehus.

När det gäller inspringningsskydd/staket runt gungorna så är det under diskussion. Det finns inga regler som säger att det måste finnas.

Med vänlig hälsning,

Anna Andrén