Boende och miljö

Anläggning för cykel och brädsport

Skickades in: 2019-03-18

För något år sedan eller två skrev jag här om att jag och min son tycker det behövs en anläggning för cykel och brädsport. Ett bra förslag fick vi till svar. Länken här är från Smålandsposten idag och det ser kul ut de det gör!

http://www.smp.se/vaxjo/aktivitetspark-snart-klar-pa-hov/ Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Det behövs ett ställe för ungdomar att komma till också i Klavre/Norrhult.

Svarade: 2019-03-28

Jag tycker fortfarande att sonens idé är mycket bra och det finns med i våra tänkbara planer för investeringar i nya idrottsmiljöer. Tyvärr kan vi inte lova något specifikt datum med tanke på att Uppvidinge, liksom många andra kommuner, kommer behöva dra ner på kostnaderna de kommande åren. Vi undersöker dock andra finansieringsmöjligheter. Växjös exempel är mycket bra och något jag tittar närmare på.

Vänliga hälsningar

Per Gjörloff