Gator och parker

Kontakt med polisen vid buskörning

Skickades in: 2019-03-04

Det skulle vara bra med ett direktnummer till någon nära poliskontakt när det gäller buskörningar eller andra misstänkta saker man vill rapportera, eller att man har en kontaktperson lokalt/i Uppvidinge som kan ta emot tips anonymt eller inte och vidarebefordra infon.

Som det är nu tar det ju evigheter att komma fram till polisen om man vill tipsa om något, och då låter man bli, man tröttnar, och buset vinner.

Svarade: 2019-03-05

Uppvidinge kommun har kontaktat Polisen, den myndighet som kan ge återkoppling på ditt förslag: Polisen rekommenderar att alla tips, anmälningar och frågor ska ställas till 114 14. Det senaste året är det kort svarstid på Polisens nummer vid icke-akuta händelser. Obs! Vid fara för liv, egendom och miljö gäller alltid nödnumret 112.

Det går utmärkt att mejla synpunkter samt tips och upplysningar även via webben: www.polisen.se. Länk till annan webbplats.

Charlott Åberg
Beredskapssamordnare