Tyck till

Här kan du framföra synpunkter, ge förslag, beröm eller kritik på de olika tjänster och service som kommunen erbjuder. Du kan även ställa frågor och göra felanmälningar.

Vad händer sen?

När du har skickat iväg din synpunkt får du en bekräftelse från oss att vi mottagit den. Handläggaren skickar ett svar till dig. Vårt mål är att det ska ske inom tio arbetsdagar. Ange gärna kontaktuppgifter om du vill bli kontaktad och tänk på att beskriva så tydligt som möjligt vad ärendet gäller. Om det gäller en särskild enhet (till exempel en skola eller särskilt boende) ber vi dig ange enhetens namn så vi snabbt når rätt handläggare.

Frågor och svar på webben

Dina synpunkter och/eller din fråga samt vårt svar kommer att publiceras under Frågor och svar här på vår webbplats. Dina personuppgifter kommer inte att publiceras.

Allmänna handlingar och semesterperioder

All post till Uppvidinge kommun är allmänna handlingar. Det innebär, bland annat, att allmänheten och media har rätt att ta del av de synpunkter som du lämnar. Det är en av anledningarna till att vi ber dig ta enskilda ärenden annat sätt, till exempel direkt till den enhet det berör. Då får du bästa möjliga svar och hjälp.

Under semesterperioden juni-augusti samt i samband med jul och nyår kan det ta längre tid innan du får svar på din synpunkt.