Denna nyhet är äldre än 6 månader och är kanske inte aktuell längre.

Gymnasieelever kan beställa lunchlådor

Gymnasieelever i kommunen som har distansundervisning har nu möjlighet att beställa och hämta lunchlådor.

Möjligheten att hämta lunchlåda gäller mellan den 11 och den 24 januari. Du beställer alltid din lunchlåda veckan innan.

För att få hämta lunchlådor krävs att du är frisk och symtomfri. Lunchlådorna är märkta med namn. Du som hämtar lunchlådor ska kunna legitimera dig och ansvarar därefter för att lunchlådorna hanteras på ett säkert och hygieniskt sätt. Dryck och varma grönsaker ingår, däremot inte sallad.

Att beställa lunchlådor

Du gör din beställning på minasidor.uppvidinge.se. E-tjänsten kan du även fylla i om du har behov av vegetarisk mat eller allergikost (läkarintyg krävs). Lunchlådor hämtas måndagar, onsdagar och fredagar mellan klockan 11.45 och 12.15 på den plats du har angett i din beställning. På måndagar och onsdagar får du även med dig lunchlådor för tisdagar och torsdagar.

Schema för beställning av lunchlådor

Senast 7 januari klockan 16.00 ska du beställa lunchlådor för vecka 2, 11 januari-15 januari.
Senast 13 januari klockan 16.00 ska du beställa lunchlådor för vecka 3, 18 januari–22 januari.

Lunchlådorna hämtar du på någon av nedanstående ställen

  • Åsedaskolan, Östra Kyrkogatan 7 - lastbryggan vid skolmatsalen
  • Lenhovdaskolan, Kyrkogatan 5 - lastbryggan vid skolmatsalen
  • Nottebäckskolan, Klavrevägen 32 - lastbryggan vid skolmatsalen
  • Älghultskolan, Högsbyvägen 5 - lastbryggan vid skolmatsalen
  • Alstermoskolan, Skolgatan 1 – köksingången bakom skolmatsalen

Om du blir sjuk eller inte behöver ha beställda lunchlådor

Om du har beställt lunchlådor men blir sjuk eller av annan orsak inte behöver ha dem, ska du direkt gå in på minasidor.uppvidinge.se och avboka.

För mer information

Håll dig uppdaterad på uppvidinge.se Länk till annan webbplats.
Vid frågor kan du mejla bun@uppvidinge.se

Lyssna