Annat

Bemötande och ärenden via hemsida

Skickades in: 2022-08-17

Idag har jag varit i kontakt med kundtjänst och även spelade in samtalet. Att man har väldigt mycket att göra under vissa perioder är helt humant. Det bemötande jag hade fått är under all kritik, damen i luren har inte låtit mig tala till punkt trots att jag har försökt underlätta handläggningen. Hemsidan för uppvidinge.se fungerar inte alla gånger trots att samtliga behöver hantera sina ärenden via
den. Snälla bli bättre på bemanningen och ta hand om er personal!

Svarade: 2022-08-17

En god service och att alla som hör av sig får ett gott bemötande är väldigt viktigt för oss. Vad som har hänt i detta fallet vet jag inte men man ska alltid kunna få en bra service från oss som kommun när man kontaktar oss.

Du skriver om att hemsidan uppvidinge.se inte fungerar alla gånger när det gäller att hantera ärenden. Jag undrar om du menar vår e-tjänsteportal som du når när du klickar på E-tjänster och blanketter på uppvidinge.se eller går in via minasidor.uppvidinge.se?

Du får gärna kontakta mig eller Hannah Bengtsson som ansvarar för e-tjänsterna om du har frågor kring vår hemsida eller våra e-tjänster. Du når oss via växeln, 0474-470 00 eller e-post: anna.johansson-tigerstrom@uppvidinge.se, hannah.bengtsson@uppvidinge.se.

Anna Tigerström
Kommunikationsansvarig