Barn- och utbildning

Färdigtyckt om gymnasieskolan

Skickades in: 2019-12-12

Jag tycker att det nu måste vara färdigtyckt om gymnasieskolan. Det gäller både för vissa lokala politiker och Åseda-bor. Beslutet är tufft men nu taget i demokratisk ordning! Som nyinflyttad skattebetalare kan jag nog se det hela med mer öppna ögon och utan nostalgi. För i längden kan man ju inte driva en skola som hade sex antagna elever till de fem nationella programmen som började hösten 2019. När det enligt folkbokföringen i år finns 109 16-åringar i kommunen, varav 49 bor i Åseda.

Svarade: 2020-01-08

Tack för din synpunkt! Det är alltid intressant att få synpunkter från olika personer och med olika vinklar. Jag vill också passa på att säga välkommen till Uppvidinge! Hoppas att du kommer att trivas i vår fina kommun.

Anna Tigerström
Kommunikationsansvarig