Barn- och utbildning

Matsalen i Norrhult

Skickades in: 2023-11-17

Vi ser hur nya förskolan i Norrhult växer fram, det är så himla kul att kommunen satsar på barnen i vår ände av kommunen! Är tanken nu då att även våra barn, som går på Nottebäckskolan, ska få ta del av en gemensam matsal i nya förskolan så att de inte behöver gå ner över vägen till Solgården? Det hade ju varit toppen i så fall! Vi är väldigt nöjda med skolan och personalen gör ett jättebra arbete med att få ner dem säkert till matsalen men nu hoppas vi på en betydligt bättre lösning än denna temporära, som det ju kallats i flera år nu.

Svarade: 2023-11-30

Det är med spänd förväntan vi följer arbetet med vår nya förskola i Norrhult. Som det ser just nu kommer inte eleverna på Nottebäckskolan äta lunch på den nya förskolan. Vi jobbar på att hitta en annan och bättre lösning på matsal för våra elever i Norrhult.

Med vänlig hälsning

Bodil Gustafsson