Boende och miljö

Förslag om linbana och padelbana

Skickades in: 2019-08-16

Skönt att ni äntligen kommer igång med lagningen av dämmet. Hoppas också att ni renoverar kvarnen som snart ser ut att rasa ihop. Det är ju ett fantastiskt fint kulturområde i Klavreström, det finaste i Uppvidinge, enligt min åsikt.

En annan sak eftersom jag är Lenhovdabo. Det finns ett stort grönområde vid Villagatan med en liten lekplats. Kan man inte göra något där till exempel en linbana mellan två kullar för barnen. Vet själv att man cyklade flera kilometer för att åka på linbanan hemma där man växte upp. Ett förslag till att bygga en padelbana där tennisbanan var förr nere i Sjöparken.

Svarade: 2019-08-28

Ja, det är väldigt bra att dämmet nu ska renoveras. Det blir ett omfattande arbete men det är nödvändigt. Renovering av kvarnen är också på gång men det är inte klart exakt när det blir.

Tack för förslagen om linbana och padelbana! Det är jätteroligt med invånare som tänker till kring utveckling av våra samhällen. Jag kan inte ge dig något svar men skickar vidare förslagen. Mitt förslag till dig är dock att ta kontakt med en lokal idrottsförening när det gäller padelbana. Kanske finns intresse där?

Anna Tigerström
Kommunikationsansvarig