Gator och parker

Hastighetsskylt i Älghult

Skickades in: 2021-05-27

Jag har i flera år bett er ta bort 50-skylt som är vid skolan i Älghult. Ingen kör 30 för 30-skylt syns otydligt då alla bara ser 50. Jag ber återigen snälla ta bort den helt! Det ska vara 30 runt området på skolan och till och med ni i kommunhuset måste väl erkänna att den sitter fel! Det tar inte många minuter att ta bort den.

Jag vet att jag har många med mig som också tycker den sitter fel. Alla föräldrar jag pratat med vill ha bort den. Och nej ni kan inte skylla över på vägverket som ni gjort i många år. Jag har pratat med dom. De säger att det är ni i kommunhuset som bestämt att den ska sitta där. Ta bort den! Jag kräver att den ska vara borta i augusti när skolorna börjar igen!

Svarade: 2021-11-03

Först vill jag be om ursäkt för att svaret har dröjt alldeles för länge. Ditt förslag skickades dock direkt till Samhällsserviceförvaltningen direkt när det kom in.

Nu finns ju förslaget om hastighetsskylten även med i det medborgarförslag du har skickat in. Kommunfullmäktige har nu skickat medborgarförslaget till Kommunstyrelsen för svar. Så det behandlas politiskt just nu. Du kommer att få ett svar på ditt medborgarförslag när ärendet har behandlats klart.

Anna Tigerström
Kommunikationsansvarig