Kultur och fritid

Gym Klavreström

Skickades in: 2023-10-04

Hejsan, gymmet i Klavreström sköts mycket dåligt, det finns inget papper och spray att man kan torka bänk efter att man svettas och tränat, sopor har inte slängs på en månad, det finns ingen belysning i omklädningsrummet, golvet är ful av damm efter att inte städat på länge.

De ansvariga tar bara medlem avgift och bryr sig inte om gymmet. Några maskin är också trasiga på länge och ingen lagar. Tacksam om kommunen bryr sig och fixar.

Svarade: 2023-10-10

Hej,

Det är en förening i Norrhult, Norrhults bollklubb, som ansvarar för och tar hand om gymmet i Klavreström och vi ber er att kontakta dem direkt med era tankar kring gymmet och vad som bör förbättras. Kommunen har inget ansvar över gymmet och ger heller inget bidrag till dess skötsel eller drift och kan därmed inte göra åtgärder i gymmet.

Du hittar deras kontaktuppgifter i vårt föreningsregister https://fri.uppvidinge.se/forening/ Länk till annan webbplats.

Samhällsserviceförvaltningen